PodcastsAI of Nie

'Anna is elke dag beschikbaar. 24-7. En ze is nooit ziek'

Lennaert Koch (CFO van HelloPrint) en Tim Bos (managing partner bij The Good Agency). BW
BW
Leestijd 1 minuut
Over de Expert:
saskia nijs
Saskia Nijs
Schrijver, onderzoeker, spreker en expert op dit gebied en is co-founder van humain power
Lees verder onder de advertentie

HelloPrint heeft al aanzienlijke vooruitgang geboekt met AI door de introductie van chatbot Anna, ontwikkeld door de Rotterdamse start-up Engaige. Dankzij Anna, die 60 procent van hun call agents heeft vervangen, zijn de kosten verlaagd en biedt Helloprint nu een 24/7 klantenservice. Koch legt uit: ,,Anna is elke dag beschikbaar. 24/7. Is nooit ziek. Hoeft nooit naar het toilet. Is nooit zo chagrijnig." Hoewel de technologie nog niet perfect is in vergelijking met menselijke medewerkers, nadert de tevredenheidsscore bijna die van mensen. Engaige heeft met Anna een chatbot ontwikkeld die een enorme impact maakt binnen onze organisatie.

Aan de andere kant wil The Good Agency, dat zich meer richt op het menselijke aspect van klantenservice, AI inzetten om onze medewerkers efficiënter te laten werken en de kwaliteit van hun dienstverlening te verbeteren. Tim Bos ziet kansen: ,,Het leuke en complexe werk blijft over voor onze medewerkers." Hij benadrukt het belang van de menselijke interactie in hun diensten, met een focus op ethiek en de inclusie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Lees verder onder de advertentie

Een belangrijke overweging is hoe AI kan bijdragen aan nieuwe kansen zonder dat banen verloren gaan. Hoewel AI kostenefficiënt is, blijft de menselijke touch onmisbaar.

Meer over tech en AI?

In onze wekelijkse nieuwsbrief vind je het beste van BusinessWise die week. Abonneer je gratis en blijf altijd op de hoogte!

Lees verder onder de advertentie