Iedere week behandelt Paul Iske, Chief Failure Officer van het Instituut voor Briljante Mislukkingen, een case waarbij het op de een of andere manier niet helemaal goed is gegaan op het gebied van innovatie en ondernemen. Op welke onderdelen ging het mis? Waarom gebeurde dat? Wat kun je daarvan leren? Hoe kun je een dergelijke mislukking in de toekomst voorkomen bij het project dat je zelf begeleidt of waarbij je betrokken bent?
De mate aan briljantheid kunnen we berekenen aan de hand van de VIRAL-formule: V-visie. I-inzet. R-risico's. A-aanpak. L-leren.
Paul Iske
Nu online:
Aflevering 1: Het knappe is dat Pfizer bij Viagra open stond voor een alternatieve toepassing
Aflevering 2: De betaalbare Porsche die niemand wilde
Aflevering 3: De duikboot die niet kon duiken
Aflevering 4: De bril van Google die niemand wilde
Aflevering 5: De ster die het restaurant deed sluiten
Aflevering 6: De Bard die voor zijn beurt praatte
Aflevering 7: Het echte probleem van Lightyear
Aflevering 8: Segways weg naar de afgrond