Strategie

Relatiebeheer 5.0: Exact en Atradius zetten in op padel

Sophie Wildeboer (Exact), Thijs van der Zande (DPG Media Zakelijk) en Norbert Holthaus (Atradius). Sophie Wildeboer (Exact), Thijs van der Zande (DPG Media Zakelijk) en Norbert Holthaus (Atradius).
Sophie Wildeboer (Exact), Thijs van der Zande (DPG Media Zakelijk) en Norbert Holthaus (Atradius).
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Acht dagen lang is Rotterdam Ahoy het toneel van topsport op het hoogste niveau, met de top 48 spelers van de wereld die strijden om de Premier Padel-titel. Maar, weet de organisatie duidelijk op haar website te melden, 'dompel jezelf onder in de wereld van deze opkomende sport in onze speciale Celebrate VIP Lounge. Geniet van heerlijk eten & drinken, live muziek en spannende wedstrijden die worden uitgezonden op grote schermen. Krijg een exclusief kijkje achter de schermen en luister naar boeiende verhalen van prominente figuren uit de sportwereld. Geniet van een energieke en feestelijke sfeer'.

Premier Padel in Ahoy Rotterdam is veel meer dan de sport alleen. Het is sportmarketing, relatiemanagement, employer branding - het bedrijfsleven heeft het omarmd, Decathlon als naamgever.

Naamsbekendheid en klantrelatie

In het live radioprogramma BusinessWise Live vertelde Norbert Holthaus onder meer hoe hij met Atradius tot de keuze voor padel is gekomen. ,,Met een sportmarketingbureau hebben we er een studie van gemaakt, dan ga je echt helemaal terug naar de kern, naar wat de waarden van het bedrijf zijn, hoe gaat het in je klantenrelatie gaat, wat wordt daar verwacht en wat je zelf wilt. Die studie zette ons op het spoor van sport, padel. We zetten in op naamsbekendheid, doen dat ook bij andere sport, hier gaat om de klantrelatie".

Lees verder onder de advertentie

,,Net als bij voor Norbert is padel voor ons niet alleen zichtbaarheid", stelt Sophie Wildeboer. ,,Het is juist ook de mogelijk tot activatie. Dat komt ook uit het bedrijf. Waar hebben zij behoefte aan, wat vinden zij tof om te doen en waar denken ze dat onze klanten, partners op zitten te wachten. Aan de andere kant: je kijkt naar je kalender, want voor sommige accounts is het ene moment van het jaar weer handiger dan voor het andere moment. En zo proberen we dan de afweging te maken."

En: bij Exact is er intussen zelfs voor de eigen klanten en partners een eigen Business Cup uit ontstaan, met meerdere toernooidagen door het hele land en de finale tijdens Premier Padel in Ahoy.

Meer over Exact, Atradius en hun keuze voor padel hoor en zie je in dit videofragment van BusinessWise Live, gepresenteerd door Jonathan van Noord en Thijs van der Zande van DPG Media Zakelijk vanuit Ahoy Rotterdam.

Lees verder onder de advertentie

In onze wekelijkse nieuwsbrief vind je het beste van BusinessWise die week. Abonneer je gratis en blijf altijd op de hoogte!

Lees verder onder de advertentie