Dat meldt marktonderzoeksbureau Multiscope. Aan sportproducten en sportlidmaatschappen wordt 4,7 miljard euro uitgegeven, goed voor 62 procent van het totaal.
Supplementen volgen met 2 miljard euro en een marktaandeel van 26 procent. De categorieën stress en afvallen hebben elk een marktaandeel van 6 procent. Onder oplossingen voor stress vallen onlinetherapie, sauna's, meditatie en slaapproducten.
Er wordt 1,1 miljard euro besteed aan sportkleding en -schoeisel
Gezond leven: 2 miljard naar sportlidmaatschappen
Aan sportlidmaatschappen alleen wordt 2 miljard euro uitgegeven en aan voedingssupplementen 1,2 miljard euro. Daarnaast wordt 1,1 miljard euro besteed aan sportkleding en -schoeisel, 700 miljoen euro aan uitrusting en apparatuur en 500 miljoen euro aan sportsupplementen.
Lees ook: Hoe investeerders profiteren van wereldwijde sportindustrie
Ontvang elke donderdag het beste van BusinessWise in je mailbox