Sportmarketeer Jasper Hunting heeft een eigen partnership marketingbureau, Goodhunt. Voor Decathlon Premier Padel in Ahoy Rotterdam is hij verantwoordelijk voor de partnershipstrategie en de realisatie van al die partnerships. ,,Sport is en blijft natuurlijk een fantastische platform om je merk te activeren. Een sport als padel biedt je de mogelijkheid om je merk op een andere manier tot leven te brengen."
Acht dagen lang was Rotterdam Ahoy het toneel van topsport op het hoogste niveau, met de top 48 spelers van de wereld die strijden om de Premier Padel-titel. Maar: het was die dagen veel meer dan (top)sport.
Jasper Hunting benadrukt tijdens de live radio-uitzending BusinessWise Experts juist de belangrijke rol van partnerships bij events zoals Decathlon Premier Padel, waar merken niet alleen zichtbaarheid zoeken, maar ook unieke belevenissen willen bieden aan hun relaties.
Het event telt twintig partners. Het vinden daarvan, vertelt Hunting, vereiste maanden van voorbereiding en een scherpe focus op zichtbaarheid, bijvoorbeeld via mediapartnerships zoals met Ziggo Sport en RTL. Dat zorgt voor een brede exposure tijdens het event, van dinsdag tot en met zondag.
Joyce Kaatee, Partnership Manager bij DPG Media, legt uit dat padel weliswaar nog een opkomende sport is in Nederland, maar zeker al interessant is voor ook DPG Media om de mogelijkheid diverse relaties erbij te betrekken. ,,We kijken altijd scherp naar de toegevoegde waarde van partnerships. Ook voor de redactie en voor de marketing."
Meer over Goodhunt en DPG Media en hun keuze voor padel hoor en zie je in dit videofragment van BusinessWise Experts, gepresenteerd door Jonathan van Noord en Thijs van der Zande van DPG Media Zakelijk vanuit Ahoy Rotterdam:
Abonneer je gratis op BusinessWise Weekly!
In onze wekelijkse nieuwsbrief vind je het beste van BusinessWise die week. Abonneer je gratis en blijf altijd op de hoogte!