Strategie

Relatiebeheer, merkopbouw: waarom EY en Logicall voor padel kiezen

Wijnand de Groot (Logicall) en Chantal Orbon (EY). Wijnand de Groot (Logicall) en Chantal Orbon (EY).
Wijnand de Groot (Logicall) en Chantal Orbon (EY).
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

Sportsponsoring is een markt waarin wereldwijd maar liefst 50 miljard euro per jaar omgaat, weet BusinessWise Experts-presentator Jonathan van Noord. Bij Premier Padel, vanuit Ahoy Rotterdam, sprak hij live op radio met Chantal Orbon, Senior Manager Brand & Communications bij EY, en Wijnand de Groot, CCO bij Logicall. Over sportsponsoring en, natuurlijk: Premier Padel.

Acht dagen lang was Rotterdam Ahoy het toneel van topsport op het hoogste niveau, met de top 48 spelers van de wereld die strijden om de Premier Padel-titel. Maar, weet de organisatie duidelijk op haar website te melden, 'dompel jezelf onder in de wereld van deze opkomende sport in onze speciale Celebrate VIP Lounge. Geniet van heerlijk eten & drinken, live muziek en spannende wedstrijden die worden uitgezonden op grote schermen. Krijg een exclusief kijkje achter de schermen en luister naar boeiende verhalen van prominente figuren uit de sportwereld. Geniet van een energieke en feestelijke sfeer'.

EY Padel: Battle of the Offices

Chantal Orbon legt uit hoe en waarom EY bewust heeft gekozen voor padel. Na een periode zonder sportsponsoring, besloot het bedrijf in 2021 in de relatief nieuwe teamsport te investeren. ,,Onze interne populatie is heel jong en padel sluit daar perfect bij aan". EY organiseert zelf clinics, summercourses en competities zoals 'Battle of the Offices' om de betrokkenheid van haar medewerkers te vergroten. Hoewel de focus volledig op padel ligt, ziet EY dit niet als een risico, maar als een manier om hun verhaal eenduidig te communiceren.

Lees verder onder de advertentie

'Padel is dynamisch en ondernemend, precies wat wij als nieuw merk uit willen stralen'

Wijnand de Groot van Logicall vertelt hoe zijn bedrijf als nieuwkomer in de logistieke sector padel inzet om merkbekendheid en relaties te versterken. ,,Padel is dynamisch en ondernemend, precies wat wij als nieuw merk uit willen stralen," legt hij uit. Logicall organiseert evenementen en activaties rondom padel, waarbij de focus ligt op duurzaamheid, zoals het CO2-neutraal transporteren van padelbanen.

Relatiebeheer en merkopbouw

Beide bedrijven beschouwen padel als een strategisch middel voor relatiebeheer en merkopbouw. EY gebruikt de sport ook voor recruitmentevents, zoals studentenkampioenschappen. ,,Het is toegankelijk voor iedereen, en daar profiteren we van," zegt Chantal Orbon. Ze merkt dat de sport breed wordt omarmd door zowel medewerkers als zakelijke relaties.

Logicall ziet padel als een kans om hun merk te positioneren en naamsbekendheid te vergroten. ,,Wij combineren evenementen met klanten en partners met meetbare marketingcampagnes," verduidelijkt Wijnand de Groot. Beide bedrijven zijn van plan hun betrokkenheid bij padel de komende jaren voort te zetten, met een focus op groei en innovatie binnen hun sponsoractiviteiten.

Lees verder onder de advertentie

Beide bedrijven hebben de intentie hun engagement met padel verder uit te breiden. EY verlengt haar contract met de KNLTB en Logicall onderzoekt ideeën voor nieuwe activaties, zoals seminars gekoppeld aan sportevenementen.

Meer over de motivatie van EY en Logicall voor padel hoor en zie je in dit videofragment van BusinessWise Experts, gepresenteerd door Jonathan van Noord en Thijs van der Zande van DPG Media Zakelijk vanuit Ahoy Rotterdam:

Lees verder onder de advertentie

Schrijf je in voor BusinessWise Weekly!

In onze wekelijkse nieuwsbrief vind je het beste van BusinessWise die week. Abonneer je gratis en blijf altijd op de hoogte!