Strategie

Premier Padel en business: 'Als klanten vragen of ze volgend jaar weer mogen komen, hebben we het goed gedaan'

Sander Kloots (Van Lanschot Kempen) en Marc Stoffer (Dentons). Sander Kloots (Van Lanschot Kempen) en Marc Stoffer (Dentons).
Sander Kloots (Van Lanschot Kempen) en Marc Stoffer (Dentons).
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Acht dagen lang was Rotterdam Ahoy het toneel van topsport op het hoogste niveau, met de top 48 spelers van de wereld die strijden om de Premier Padel-titel. Maar: Premier Padel is meer dan (top)sport dan alleen.

Met BusinessWise Experts maakten we er live radio en spraken Jonathan van Noord en Thijs van der Zande meerdere partners van het event. Mark Stoffer bijvoorbeeld, head of Marketing & Business Development bij Dentons en Sander Kloots van Van Lanschot Kempen.

Sander Kloots vertelt dat bij zijn bedrijf oorspronkelijk vooral de focus lag op kunst- en cultuursponsoring. De wens om het merk te moderniseren en meer aan te sluiten bij ondernemers bracht hen ertoe om de sportwereld te betreden. Over de keuze voor padel: ,,De dynamiek van de sport en de mogelijkheid om persoonlijke relaties met klanten te versterken sprak ons zeer aan".

Lees verder onder de advertentie

Padel als platform voor relatieopbouw

Voor zowel Van Lanschot Kempen als Dentons biedt padel een uitstekende gelegenheid om naamsbekendheid te vergroten en relaties met klanten en prospects te verdiepen. ,We zetten het vooral in als relatietool," legt Kloots. Stoffer vult aan: ,,Wij hebben bijvoorbeeld ook vergaderruimtes bij padelbanen, wat collega's en cliënten de kans geeft om werk met sport te combineren."

Beide bedrijven zien in padel een kans om zich opnieuw te positioneren. Voor Van Lanschot Kempen is het een middel om af te rekenen met een ietwat ouderwetse imago. ,,Klanten zien ons als persoonlijk, maar er is een perception gap dat we hopen te dichten," zegt Kloots. Dentons gebruikt de sport om de kloof in bekendheid en imago te overbruggen, want het advocatenkantoor is internationaal de grootste, aan bekendheid in Nederland is nog te winnen.

Premier Padel: tevredenheid troef

Het was voor beide partners van Premier Padel 'tevredenheid troef' in Rotrerdam Ahoy. ,,Als klanten vragen of ze volgend jaar weer mogen komen," concludeert Kloots tot slot, ,,hebben we het goed gedaan."

Lees verder onder de advertentie

Meer over de motivatie en plannen van Van Lanschot Kempen en Dentons met padel hoor en zie je in dit videofragment van BusinessWise Experts, gepresenteerd door Jonathan van Noord en Thijs van der Zande van DPG Media Zakelijk vanuit Ahoy Rotterdam:

Abonneer je op onze wekelijkse nieuwsbrief!

In onze wekelijkse nieuwsbrief vind je het beste van BusinessWise die week. Abonneer je gratis en blijf altijd op de hoogte!

Lees verder onder de advertentie