Strategie

Unilever gaat kwart topmanagers vervangen: 'Inconsistent gepresteerd, opgeblazen organisatie'

Fernando Fernandez, de nieuwe CEO van Unilever Fernando Fernandez, CEO van Unilever.
Fernando Fernandez, CEO van Unilever.
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

„Unilever heeft inconsistent gepresteerd", aldus de topman. Hij beschreef het bedrijf als een 'opgeblazen organisatie' met een inconsistente prestatiecultuur. „We hebben onze focus op volumegroei verloren."

Fernandez volgde de Nederlander Hein Schumacher in maart op als topman van Unilever. Onder Schumacher kondigde het bedrijf een reorganisatie aan waarbij ongeveer 7500 kantoorbanen verloren gingen tegen 2026. Fernandez vertelde dat Unilever het aantal kantoorbanen de afgelopen anderhalf jaar al met 18 procent heeft teruggedrongen.

Lees ook - Hein Schumacher weg als topman Unilever: 'Trots op wat we in een korte tijd hebben bereikt'

Lees verder onder de advertentie

Ontvang elke week het beste van BusinessWise in je mailbox. Schrijf je hier nu gratis in: