Dijkhuizen voerde vorig jaar de Marketing100 lijst aan. Haar leiderschap kenmerkt zich door het combineren van merkleiderschap, creativiteit en teamwork. Zoe Hamburger, Managing Director McDonald's Nederland: „Met haar ruime ervaring in merkstrategie, innovatie en marketing brengt Els een unieke combinatie van creativiteit, commercieel inzicht en mensgericht leiderschap mee naar McDonald's. Haar komst betekent een mooie kans om onze positie als marktleider verder te versterken. Ik kijk ernaar uit om nauw met haar samen te werken om de groei van ons merk verder voort te zetten".
Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team hier verder aan te bouwen
Els Dijkhuizen McDonald’s
De nieuwe CMO noemt McDonald's „een iconisch merk dat diep geworteld is in het dagelijks leven van mensen." Ze vervolgt: „Het merk met de vertrouwde gele bogen straalt positiviteit, innovatie en beleving uit. Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team hier verder aan te bouwen."
Ervaring bij Heineken
Tot voor kort werkte Dijkhuizen bij Heineken waar zij 17 jaar lang verschillende (inter)nationale marketing- en communicatiefuncties vervulde. Als Marketing Director Heineken Nederland en Global Director Sponsorships Communication was zij o.a. verantwoordelijk voor de herpositionering van Texels Skuumkoppe, de 150 jaar jubileumcampagne 'Heerlijk Helder hoe je ons ook noemt' en werkte ze samen met het team uit China aan de introductie van Heineken Silver bier. Daarnaast leidde zij creatieve projecten en bouwde zij de digital- en datakant verder uit, onder andere met het Vrienden van Amstel-ticketingplatform.
Els start per 5 januari 2026. Als CMO is zij onderdeel van de Nederlandse directie en werkt zij o.a. nauw samen met de franchisenemers van McDonald's en met de vaste bureaupartners zoals TBWA, OMD, MRM en ACE. Stijn Mentrop is sinds deze zomer werkzaam als CMO van McDonald's Duitsland.
Ontvang elke week het beste van BusinessWise in je mailbox. Schrijf je hier nu gratis in: