Fabienne spreekt met Stefanie van Rootselaar, Head of Marketing & Communication van online bank Brand New Day, Margriet de Kroon, CMO van dating app Inner Circle en Susanne Damen, Global Director Marketing, Sponsoring & Digital Commerce van fietskledingmerk AGU.
De drie CMO's benadrukken het belang van authentieke verhalen die herkenbaarheid en emotie oproepen om loyaliteit te creëren. Stefanie van Rootselaar ziet zelfs ,,een honger naar echte verhalen."
Pijnpunten
Margriet de Kroon legt uit hoe Inner Circle schaarste-elementen gebruikt om een exclusieve community te vormen. Susanne Damen beklemtoont het gebruik van interne verhalen om de merkidentiteit te versterken. En: houd het echt, zegt ze: ,,Durf soms ook de pijnpunten te benoemen. Het hoeft niet allemaal picture perfect te zijn."
Ondanks risico's zoals cancelcultuur, concluderen ze, blijft storytelling essentieel voor merkloyaliteit en onderscheid in de markt.
In onze wekelijkse nieuwsbrief vind je het beste van BusinessWise die week. Abonneer je gratis en blijf altijd op de hoogte!