Berith Spoelstra is retentiemarketeer. Ze weet alles over churn management, retentiebeleid, loyaliteitscampagnes en customer experience. Voor klanten als Essent, E.on, VodafoneZiggo en Emakina heeft Freelancer of the Year Spoelstra de nodige strategieën, tactieken en campagnes ontwikkeld om klantverlies te voorkomen en om meer omzet te halen uit bestaande klanten.
Het valt op dat werven vaak on top of mind is bij bedrijven, maar het behouden is vaak het ondergeschoven kind
Waarom retentiemarketing zo belangrijk kan zijn
De expert legt Gerben van Driel en Marieke Dam uit waarom retentiemarketing zo belangrijk kan zijn voor de groei van het bedrijf. Dan gaat het niet alleen om klantbehoud, eveneens gaat het om behoud van medewerkers. Een hot issue in tijden van grote krapte op de arbeidsmarkt.
Het valt op dat werven vaak on top of mind is bij bedrijven, maar het behouden is vaak het ondergeschoven kind. Hoe komt dat? En hoe verbeter je de retentie zodat de geworven klant (en werknemer!) ook blijft? Spoelstra weet raad en legt het de presentatoren van Rethinking Work glashelder uit. Verder hoor je meer over klanten die je niet wilt hebben en wat verdere risico's zijn voor bedrijven.