1. Hoe word ik beter in smalltalk?
Genieke Hertoghs, expert op het gebied van het onbewuste brein, vertelt je wat je wel en vooral juist zeker níet moet doen als het aankomt op smalltalk.
2. Hoe word ik veerkrachtiger?
Erik Wegewijs, van de Videolandserie Special Forces, over veerkracht: ,,We zijn zo goed geworden in het creëren van comfort voor onszelf, dat we de noodzaak om veerkrachtig te zijn een beetje weg hebben gehaald." Voor de fans van Wegewijs: volgende maand verschijnt zijn boek, Met Blote Handen.
3. Hoe word ik fitter?
"Nederland is Europees Kampioen zitten": dat baart vitaliteitsstrateeg (en oud-schaatser) Martin Hersman zorgen. Hij adviseert krachttraining, voldoende beweging, onbewerkte voeding en genoeg slaap.
4. Hoe word ik een betere time manager?
Hoe houd je tijd over? En hoe ga je die mailbox van je eindelijk te lijf? Expert Michelle Wiesman (Flipmonday) legt het uit.
5. Hoe word ik een betere netwerker?
Kip eten met Usain Bolt? Sportmarketeer Bob van Oosterhout (oprichter van Triple Double) deed het. In Jamaica. In deze geestige aflevering legt hij uit hoe hij dat flikte.
6. Hoe word ik een betere versie van mezelf?
Nog een aflevering met Erik Wegewijs waarschuwt tegen eindeloos vergelijken met personen die jou, op social media, ook maar ,,een snapshot van zichzelf laten zien".
7. Hoe word ik een betere aanjager?
Technologie filosoof Martijn Aslander (Digitale Fitheid) legt uit hoe je dingen met veel overgave en enthousiasme in beweging krijgt. Zo wist hij ooit, met duizenden vrijwilligers, in zestien dagen het grootste hunebed ter wereld te bouwen.
8. Hoe word ik beter met ChatGPT?
Contentexpert Fleur Willemijn van Beinum werkt de hele dag door met ChatGPT. Dit zijn haar lessen.
9. Hoe word ik een betere spreker?
Impact maken met humor heet de bestseller van sprekerscoach en cabaretregisseur Malinca Verwiel. In deze aflevering legt ze uit hoe je humor kunt inzetten als spreker.
10. Hoe word ik een betere beÏnvloeder?
Merkstrateeg Ingmar de Lange (Mountview) schetst de strategieën om als merk consumenten te beïnvloeden: ,,Alle beïnvloeding draait in de kern om gedrag. Je wilt iets van een ander gedaan krijgen."