PodcastsMevrouw de Baas

'Influencermarketing moet authentiek voelen'

Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Fabienne spreekt met Stefanie van Rootselaar, Head of Marketing & Communication van online bank Brand New Day, Margriet de Kroon, CMO van dating app Inner Circle en Susanne Damen, Global Director Marketing, Sponsoring & Digital Commerce van fietskledingmerk AGU.

Ideale klant

,,Hoe ziet je ideale klant eruit?" is de openingsvraag in deze aflevering. Voor Susanne Damen van AGU is het makkelijk: ,,Onze ideale klant die fietst, of heeft een fiets." De ideale klant van Brand New Deal, zo vertelt Stefanie van Rootselaar, ,,is zich aan het oriënteren de vraag: wat moet ik nou met mijn aanvullende pensioen doen?" Bij Inner Circle ligt het anders, zegt Margriet de Kroon: ,,Onze consument is eigenlijk ook bijna ons product. Want je gaat op een dating app omdat er goede profielen op zitten."

Lees verder onder de advertentie

Grote veranderingen

De Kroon ziet grote veranderingen in de marketingwereld: ,,Ik heb het gevoel dat de hele markt een beetje op zijn kop staat. De hele advertisingindustrie heeft daar moeite mee. Als je nu kijkt wat er op televisie is: dat is niet heel onderscheidend. Je hebt veel klassieke merkdenkers die nog denken: we maken een reclamespot, die gaan we schieten in Zuid-Afrika. Dat kost anderhalf miljoen en dan zijn we klaar e n dan gaan we overal uitzenden. Maar het medialandschap is verspilinterd, met een jonge doelgroep die natuurlijk vooral op TikTok en Instagram zit, maar ook op allerlei andere media reclame consumeert. En daar kunnen heel veel agencies en marketeers nog niet in mee. Bovendien zijn de budgetten versnipperd, waardoor er ook weinig over is om aan die tv-campagne uit te geven."

Damen vindt dat ook het leuke aan het marketingvak: ,,Twintig jaar geleden had je tv en outdoor en radio. Nu heb je alleen op social media al meer dan acht kanalen waar je verschillende content voor moet maken."

Ook praten de CMO's over influencers, finfluencers én over de verschillen tussen millenials en Gen Z'ers. Hoe bereik je ze, als klant? En welke dingen vinden ze belangrijk?

Lees verder onder de advertentie
Mevrouw de Baas BW
BW

In onze wekelijkse nieuwsbrief vind je het beste van BusinessWise die week. Abonneer je gratis en blijf altijd op de hoogte!

Lees verder onder de advertentie