PodcastsManager Swap

Manager Swap: Hoe help je een 'gedegen' organisatie aan een meer activistisch imago?

Manager Swap. BW
BW
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

Wencke Ester-Lorber kreeg in de eerste Manager Swap een opdracht die alles te maken heeft met de breedte van het productportfolio van onderzoeksbureau Markteffect. Het lukt niet altijd om die breedte onder de aandacht te brengen bij de klanten. Heeft ze een plan voor verbetering? Je gaat het horen in aflevering 2. Maar eerst krijgt Michael Petit - hoe kan het ook anders, andersom - een opdracht van die andere manager.

Hulp bij creëren van meer positieve, speelse en activistische benadering

Het draait in de opdracht die Petit van Ester-Lorber krijgt om het imago dat Great Place To Work naar de markt toe heeft. ,,We worden soms als wat saai bestempeld, maar ook gezien als een gedegen en betrouwbare partner om mee te werken. Wat heel veel mensen niet weten is dat onze organisatie speels is. Vrolijk en misschien wel een tikkeltje rebels. We laten dat echter nog niet genoeg zien. We zijn nu de trouwe bondgenoot, maar eigenlijk willen we liever de joker zijn en ons verhaal versterken met een meer positieve, speelse en activistische benadering. Conventies doorbreken, nieuwe ideeën omarmen en de organisatie een nieuwe en frisse uitstraling geven die mensen en organisaties aantrekt en inspireert. Kortom: hoe kan Great Place To Work het externe imago versterken?"

Lees verder onder de advertentie

In hoeverre kan de Manager Swap-deelnemer uit de voeten met de informatie van haar gesprekspartner?

Met het marketingplan aan de slag

Heldere vraag. Petit gaat er met plezier mee aan de slag. Wel wil hij voordat hij aan de slag gaat nog enkele zaken van zijn collega-manager weten. Wat zijn bijvoorbeeld haar verwachtingen bij het opleveren van deze opdracht? Gelukkig kan Wencke Ester-Lorber haar collega en content creative Michelle Groeneveld aanbevelen om Michael Petit verder te helpen bij zijn missie. Na het gesprek kan Petit met zijn marketingplan aan de slag, hij heeft enkele zeer interessante ideeën die je kan horen in deze podcast. Hij start met een goed gesprek met Jan van der Wegen, Head of People bij Great Place To Work. Wat is volgens hem de kern van het DNA binnen de organisatie? En hoe kijken zijn collega's naar de plannen om activistischer en meer uitgesproken naar buiten toe te worden?

Het onderzoek: hoe kijken collega's naar eventuele verbeterpunten?

Intussen zit Ester-Lorber met Floor Hoogers, marketing- en communicatiespecialist bij Markteffect. Zij moet haar nieuwe, tijdelijke collega helpen bij haar opdracht die ze van Michael Petit heeft meegekregen tijdens de eerste call. In hoeverre kan de Manager Swap-deelnemer uit de voeten met de informatie van haar gesprekspartner? En wat kan volgens Hoogers misschien wat beter op marketing- en salesvlak? Wat loopt soms wat stroef en kan anders. Tip van de sluier: misschien kan de aanpak per branche gespecificeerd worden? Ester-Lorber neemt het mee in haar plan. Ook spreekt ze Joris van de Schoor, client consultant bij Markteffect. Wat zijn zijn adviezen en vragen zodat de breedte van het productportfolio beter onder de aandacht van de klanten kan worden gebracht?

In onze wekelijkse nieuwsbrief vind je het beste van BusinessWise die week en het laatste nieuws over Studio BusinessWise. Abonneer je gratis en blijf altijd op de hoogte!

Lees verder onder de advertentie