Deze reorganisaties zijn onderdeel van de nieuwe strategische plannen van de bierbrouwer. De komende vijf jaar gaat Heineken zich focussen op EverGreen 2030. Het bedrijf wil meer „flexibiliteit, eenvoud en connectie binnen de organisatie." Vanaf 2026 zal het hoofdkantoor in Amsterdam veranderen in een „gefocust strategisch centrum."
Volgens een woordvoerster werken er 1750 mensen op het hoofdkantoor. Een deel van de functies wordt volgens haar verplaatst naar het buitenland en er komen ook functies te vervallen. „We erkennen dat deze veranderingen impact hebben op onze mensen en zetten ons in om hen hierbij met zorg en respect te begeleiden", zegt Heineken-topman Dolf van den Brink in een toelichting tegen ANP.
Lees ook: Oorzaak AI: in deze twee sectoren hebben Nederlandse bedrijven een vacaturestop
Digital Backbone
Heineken gaat vol inzetten op technologie en innovatie. Een van de manieren is de verdere ontwikkelingen van Digital Backbone, „een meerjarig programma dat de manier waarop Heineken opereert in meer dan 70 markten transformeert." De Digital Backbone moet processen vereenvoudigen en meer gebruik maken van data. Heineken gelooft dat ze hiermee sneller kunnen inspelen op veranderingen en trends in de markt.
Daarnaast wordt de Heineken Business Service verder uitgebouwd. Heineken maakte in mei nog bekend dat dit bedrijfsonderdeel wordt uitgebreid met een nieuw servicecentrum in het Indiase Hyderabad.
Ontvang elke week het beste van BusinessWise in je mailbox. Schrijf je hier nu gratis in: