Strategie

'Wij zagen het ABN AMRO Open en dachten: dat kunnen wij ook met padel'

V.l.n.r.: Martijn Sprangers (Decathlon), Thijs van der Zande (DPG Media Zakelijk) en Marc Nipius (Tribe Sports). V.l.n.r.: Martijn Sprangers (Decathlon), Thijs van der Zande (DPG Media Zakelijk) en Marc Nipius (Tribe Sports).
V.l.n.r.: Martijn Sprangers (Decathlon), Thijs van der Zande (DPG Media Zakelijk) en Marc Nipius (Tribe Sports).
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Acht dagen lang is Rotterdam Ahoy het toneel van topsport op het hoogste niveau, met de top 48 spelers van de wereld die strijden om de Premier Padel-titel. Maar, weet de organisatie duidelijk op haar website te melden, 'dompel jezelf onder in de wereld van deze opkomende sport in onze speciale Celebrate VIP Lounge. Geniet van heerlijk eten & drinken, live muziek en spannende wedstrijden die worden uitgezonden op grote schermen. Krijg een exclusief kijkje achter de schermen en luister naar boeiende verhalen van prominente figuren uit de sportwereld. Geniet van een energieke en feestelijke sfeer'.

'We kunnen iets iconisch neerzetten'

Marc Nipius, van Tribe Sports: ,,Rotterdam Ahoy is een iconische venue voor zowel muziek als voor sport. Er is hier al 52 jaar lang het ABN AMRO Open tennistoernooi en wij dachten: dat kunnen wij ook. We kunnen ook zoiets iconisch neerzetten en de komende jaren gaan bouwen."

Het event draait niet alleen om professioneel padel, maar moet ook een sociale ervaring zijn, met padelbanen voor het publiek, demonstraties en een uitgebreide hospitality ruimte met entertainment. Er wordt naar gestreefd om partners en hun relaties te activeren en netwerkmogelijkheden te bieden.

Lees verder onder de advertentie

De ambitie is om jaarlijks 35.000 tot 40.000 tickets te verkopen voor het toernooi, vertelt Nipius, waarmee het direct één van Nederlands' grootste indoor sportevents zou zijn.

Martijn Sprangers vertelt dat hoofdsponsor Decathlon bewust kiest voor padel vanwege de snelle groei en populariteit van de sport in Nederland en daarbuiten. Het merk richt zich op 'de emotionele connectie met de sport' en ziet padel als een kans om deze band te versterken binnen de sportmarkt.

Sociale interactie en zakelijke kansen

Nipius benadrukt het belang van een bredere aanpak waarin niet alleen sport, maar ook sociale interactie en zakelijke kansen centraal staan. Door participatieproposities te integreren, hopen ze niet alleen topsport te promoten, maar ook om 365 dagen per jaar relevant te blijven voor partners en deelnemers.

Lees verder onder de advertentie

Meer over Tribe Sports, Decathlon en hun keuze voor padel hoor en zie je in dit videofragment van BusinessWise Experts, gepresenteerd door Jonathan van Noord en Thijs van der Zande van DPG Media Zakelijk vanuit Ahoy Rotterdam.

BusinessWise Weekly: schrijf je in!

In onze wekelijkse nieuwsbrief vind je het beste van BusinessWise die week. Abonneer je gratis en blijf altijd op de hoogte!

Lees verder onder de advertentie