Ros raadt ten eerste aan om minder meetings te houden, omdat ze vaak tijdverspilling zijn. Hij legt uit dat veel meetings plaatsvinden zonder duidelijk doel of goede voorbereiding.. Effectieve meetings, meent Ros, hebben een duidelijke agenda. Ros: ,,Bedenk welke meetings heb je wél hebt en zorg dat je een duidelijk doel hebt, zodat je dat kunt behalen in de meeting, zodat die meeting wél effectief wordt."
Hij benadrukt het belang van goede communicatie en voorbereiding om reparatiewerk tijdens meetings te vermijden. Minder en beter georganiseerde meetings leiden tot meer tijd en effectievere samenwerking.
Luister ook de andere afleveringen met Peter Ros
Hoe word ik een betere e-mailer?
Hoe word ik een betere verbinder?
Hoe word ik beter in samenwerken?
Hoe word ik een betere verbinder?
Hoe word ik een betere brainstormer?
Hoe word ik een betere innovator?
Hoe word ik een echte doener?
Hoe word ik een duidelijke leider?
Hoe word ik een betere sparringpartner?
MEER LUISTEREN? Hier vind je alle afleveringen: