In minder tijd meer doen, dat kun je dat op een dag betrekken. Of een week, je carrière. Je kan zo breed trekken eigenlijk als je wil. En wat altijd goed is om mee te beginnen, is een overzicht van alles wat je moet doen, vertelt Damla Kartal in deze Hoe word ik.
,,Dat is natuurlijk echt een open deur. Maar gewoon constant blijven opschrijven wat je te doen hebt. Dus je loopt een meeting uit, je zet weer iets erbij op je to-do-list. En die lijst is natuurlijk oneindig lang. Er zijn dingen op die eigenlijk heel erg urgent zijn, of die niet urgent zijn, maar die wel belangrijk zijn.''
Urgente zaken en belangrijke zaken
Natuurlijk, het is vrij overzichtelijk wanneer je drie belangrijke taken hebt. Maar wat als het er om 20 gaat? Kartal: ,,Je moet gewoon zorgen dat je ze doet. Maar de rest? Ja, de rest kun je opdelen tussen urgente zaken en belangrijke zaken. En daar heb je verschillende frameworks voor van waar je iets kan plotten van wat is echt wat nu moet gebeuren of deze week. Sommige dingen moet je nu voorbereiden.''
Luister ook de andere afleveringen met Damla Kartal
Hoe word ik beter in mensen meenemen?
Hoe word ik beter in projecten leiden?
Hoe word ik beter in meetings leiden?
MEER LUISTEREN? Hier vind je alle afleveringen:
In onze wekelijkse nieuwsbrief vind je het beste van BusinessWise die week. Abonneer je gratis en blijf altijd op de hoogte!